26;September

Jaha, föreläsning idag, mellan 10.00-16.00
Detta var väldigt drygt, eftersom att det var så basik så visste man ju det mesta.
Menmen rätt intressant vissa delar endå.'
PÅ vägen hem ringer mamma och säger att Affe har skenat (stavning) med Linea och att hon åkt till hudik-sjukhus.
Tydligen hade hon innan vart lite rädd sen hade han sprungit som jag sa till mamma, och som jag säger till alla andra som inte förstår så skenar affe INTE!
Han kan däremot bli pigg och springa snabbt, men en häst som skenar får man inte stopp på och det får man ALLTID på den hästen.
Iaf så hade efter det sprungit därifrån, ner till lillhaga, upp förbi stallet över stora vägen till grusvägen på andra sidan:S
Så funderingen går ju runt i varför han inte sprang till stallet? han sprang precis förbi där.
Så min tankar är:
1: Han trivs inte i stallet, men då undrar man ju också varför han inte visat något innan?
2. Han skämdes?
3. Han känner ingen trygghet och vill att matte ska komma hem?
Ja funderingarna går runt.
Nu först hoppas jag att allt gått bra med Linea.
Jag kommer hem nästa helg, och får kolla hur det är med min älsk.
Ska även köpa mej ett hackamore, eftersom det inte verkar som jag får tillbaka hans gammla.
Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0