Fredag den 13...

Idag är det  14 mars.
För typ exakt 24timmar sedan fick jag sladd när jag och Johanna tillsamans med Affe i transporten, .
Körde in i snökanten, upp på vägen, in på andra sidan snöhögen, då ramla transporten... Med Affe i.
Panik vart det! ringde 112 det första jag gjorde, transporten hade vält så att dörren fram låg neråt så jag såg honom inte.
Efter 15-20 min ( som känndes som 2timmar) Kom först Ambulansen, sedan Polisen och brandkåren.
Vi kunna inget göra eftersom vi måste vänta på vetrinären skulle komma och ge honom lungnande.
Efter 40min kom han.
Affe va livrädd, Men den hästen är inte som vilken annan häst som helst, han sparkade då och då i försök att komma loss.
Då han fick mellanväggen var mellan hans framben, sen efter han sparka så fick han den mellan bakbenen.
När Vetrinären kom och gick in till honom för att ge honom lugnande lyfte han huvudet gnäggade lite och tittade på mig, när jag sa att det inte var någon fara la han ner huvudet igen.
Tydligen så blockerade vi vägen i lite mera än 2timmar.
Ett stall i närheten ställde vi affe han står där fortfarande.
Han är inte skadad mer än ett litet köttsår på innersidan av ena bakbenet.
Men han måste stå kvar i det där stallet tills Onsdag i boxvila utifall han fått en spricka inått ben.
Det är bara och vänta och se nu.

Ett STORT tack till alla på platsen, ambulansen, vetrinären, polisen, och ett extra stort tack till sandvikens branskår
utan er hade det aldrig gått.!

Kommentarer
Postat av: Elin Andersson

hoppas att allt kommer att gå bra min vän :'( <3

2009-03-14 @ 17:19:50
URL: http://ejlinandersson.blogg.se/elin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0