31;Mars x2

Min trevligaste kväll denna vecka iaf:)
gick med Johan och söt Nelson runt kyrksjön, vi måste ha gått jävulskt sakta för vi möte samma människor typ 3gånger^^ men jag cp ont i mitt ben igen, så skyller på de.
Sen fick jag lov att på hem vägen mellanlanda oss mamma och drack min cola jag köpte på statiol.
städade hennes trapp och fick 500spänn haha lätt tjänade pengar;)

Också är det ju tur att man har en söt och omtyckt häst så man får saker gratis=)
Hovslagarn va ju i stallet idag eftersom affe hade tagit av sig en sko i hagen haha henrik (hovslagaren) hjälpte mig att leta och hittade den:P
Sen fick jag det gratis, han verkade bakhovarna med.
Sen så vart jag lite arg för affe har fått rand på hoven sånt dom kan få om det är typ ändring i deras liv typ flytt, foder osv..
Hans rand är 7-8månader gammalt alltså innan jag köpte tillbaka han hände något, och han tror Affe haft spår av fång
FÅNG!!! det är väll det sista man vill ens lilla ponny ska få lida med också.
han va ALDRIG skadad dom 2åren jag hade honom också POFF har han skada efter skada, blir så ledsen:( och arg på mig själv.
Iaf så kommer vetrinären på måndag och kollar hur allt är med sötnosen för som jag ser det så mår han bra annars:)

PEACE

Kommentarer
Postat av: sara

Han hade då ingen fång hos mig. Han fick en noga upp satt foderstat av kunniga och utbildade foderexperter.. Korsförlamningen är ingenting som man kan motverka.. Du får det att låta som jag har MISSHANDLAT honom.. Stukningen på vb va ju inte precis mitt fel. Och den där randen du snackar om är ju inte heller precis något jag gjort.. han är en gammal häst. Det händer ibland tråkiga saker som man inte kan rå för.. Men det du skriver låter det som om jag inte har skött honom ordentligt.. DÅLIGT.. Jag har gjort regelbundna koller hos veterinären och det har inte varit några fel på honom utöver vänster bak, som han hade problem redan när jag köpte honom..

2009-03-31 @ 22:56:44
Postat av: Alexandra

hästar kan få en rand i hoven av EX: foderbyte, flytt osv! det behöver inte vara något som han har mått dåligt av utan det är ett tecken på FÖRÄNDRING i hästens liv!



Att din hovslagare hittade fång i hans hov betyder inte heller att han har haft ont!

för då hade han varit halt!



Och att han helt plötsligt har fått skador är inte konstigt då affe är 16 år. Det är nu som det visas hur han har ridits tidigare i livet! Så nej, det är inte konstigt att en 16 årig het arab börjar få skador....

Min åsikt...

2009-03-31 @ 23:42:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0